Velký = drahý = neprodejný pozemek. Co s tím?

Začátkem letošního roku jsem se rozhodla, že se s vámi začnu dělit o příběhy. Přemýšlíte o jaké příběhy? Budu Vám přinášet jednotlivé příběhy nemovitostí, které jsem měla možnost prodávat.

Velký = drahý = neprodejný pozemek. Co s tím?

Každá taková nemovitost má totiž svůj příběh, který Vám ukáže, co vše znamená spolupráce s elitním realitním makléřem. Zkusím vám ukázat, že za každým obchodem, který se nese v duchu realitního zprostředkování, stojí velké množství práce. Klasických, tzv. hladkých obchodů, je jen velmi malé procento a prakticky každý prodej je jedinečný a vyžaduje individuální přístup.

Chvilku jsem přemýšlela, jakým prvním příběhem bych měla začít, až jsem si vzpomněla na prodej velkého stavebního pozemku v Přízřenicích, který byl díky své velikosti neúnosně drahý a díky tomu vlastně i neprodejný. Stavebních pozemků je dlouhodobě velmi málo, a pokud se nějaký objeví, je většinou díky své velikosti velmi drahý a pro mnoho z vás i nezajímavý, protože starost o tak velký pozemek vyžaduje i velké množství času, kterého v dnešní době moc nemáme. A pokud přeci se jen nějaký najde, tak ho rádi trávíme s rodinou nebo třeba návštěvou nějaké kulturní akce či výletem. Pozemek sám o sobě o výměře 3.000m2 nabízel pouze jediné využití. Velký dům či vilu s velkým pozemkem pro movitějšího klienta. Ale jeho katastrální poloha už tak zajímavá pro bohatší klienty nebyla. Hned na první schůzce s majitelem jsem zjistila, že pro něj není vůbec důležité, jak a komu se pozemek prodá, ale za kolik se prodá. Finančními prostředky z prodeje potřeboval zafinancovat svůj podnikatelský plán.

Následující den a na druhé schůzce s klientem jsem měla již vše vyřešeno. Budeme velký pozemek dělit na 4 menší. Vzhledem k tomu, že menší pozemky se prodávají daleko lépe, dostaneme se tím z okruhu 10% poptávajících do okruhu 90% poptávajících, kteří umí akceptovat i nějakou drobnou nedostatečnost a majitel tak získá finanční prostředky takové, jaké chce, které prodejem pozemku vcelku není možné získat. Souhlas jsem od prodávajícího dostala, tak hurá na to!

A nastalo pracovní kolo kolem správného návrhu dělení pozemku, geometrické zaměření, souhlas katastrálního úřadu, žádost na stavební úřad o udělení souhlasu s dělením pozemku, žádost o nové přípojky elektrifikace pro další 3 pozemky. Vše nakonec dopadlo v náš prospěch a po cca 2 měsících byly připraveny na prodej hned 4 pozemky.

Během následujících pár dní od zveřejnění jednotlivých pozemků se na koupi ozvalo opravdu velké množství klientů. A když řeknu velké, myslím opravdu velké. Nabídku jsme museli asi po třech dnech stáhnout. Kupující klienti byli velmi šťastni, moc děkovali za to, že se takový pozemek konečně objevil. Někteří klienti hledali pozemek už rok či dva. Žádné menší stavební pozemky se ale neprodávaly.

Dnes již na pozemcích noví majitelé budují své vysněné domy, prodávající si profinancoval svůj podnikatelský plán a já jsem šťastná, že se podařilo najít cestu, kterou se z neprodejné nemovitosti stala nemovitost žádaná. Je tedy opravdu důležité zvážit, kolik času věnujeme přípravě nemovitosti. Vždy to znamená, že vaše nemovitost se prodá za nejvyšší možnou cenu